om att spejsa upp en onsdagkväll.

nä. den här bloggen har inte förvandlats till i wish i were a groupie. det låter ju bara sorgligt. andra systerns ofrivilliga frånvaro beror delvis på helt och hållet avsaknad av internet i lägenheten, just för tillfället att hon är störtsjuk. och resten är total lathet. ifall nån undrade.

matilda är sjuk ganska ofta, och det är väl okej. men inte ikväll! för vem ska gå med mig på föreläsning om marie-antoinettes garderob? här öppnar man morgontidningen och vad ser man inte, om inte en föreläsning på stadsmuseet om det mest fantastiska som finns? hurra tänkte jag! sen tänkte jag, gudars vilka är det egentligen som går på sånt här? sjukt nördigt. men ändå. här är kvinnan jag och matilda beundrar och högaktar, när alla andra avskyr henne:







ja. jag vet att hon är lite lik kirsten dunst just på de här bilderna och att färgkameran tekniskt sett inte var uppfunnen än. men whatevvah! konceptet är detsamma. kvinnan hade som jobb att pösa runt på sammetskuddar, äta bakelser, strö hundratals klänningar och diamanter kring sig, ha älskare till kors och tvärs, och springa på baler och dricka champagne på slott tills det blev morgon igen. vad inte att beundra?

Ons 13 FÖREDRAG Marie Antoinette och den sociala maskeraden 18.00
Vilka klädkoder gällde under 1700-talet? Emma Fälth, från Textilhögskolan i Borås, berättar om 1700-talets mode ur stilistiskt, ekonomiskt och socialt perspektiv. Pris 40 kr.

så. jag tror att jag accepterar min nördighet och kilar iväg nu. ensam och nördig. ta taaa!

//A



Kommentarer
Postat av: olivia

jag ääääälskar ju sånt här! vafför drog du inte med mig för!?

2010-10-13 @ 20:36:59
Postat av: amanda

för att du är sjuk och i borååååås!!

2010-10-13 @ 20:43:39
Postat av: olivia

bläää!

2010-10-14 @ 22:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0