livet!



ville bara att alla ska se hur jäkla skinande blankt och rent mitt köksgolv är. och varför? jo för nu städar jag. ordentligt. det händer ungefär nån gång i kvartalet. men då jävlar vad jag städar! här pratar vi fyra timmarspass med specifikt framtagen spotifyspellista på grannfientlig volym, skurhandskar, tre sorters rengöringsmedel och öppna fönster så dammet flyger ut.

bor man i ett gammalt lägenhetshus är man beskonad från att se all skit eftersom det gömmer sig i trägolvet eller helt enkelt bara sätter sig i alla kontiga vrår, lister och håligheter i lägenheten. så det syns liksom inte. men jag vet att det finns. om jag gör. therefor så städar jag. tänkte göra det som slutet på en vecka som har varit förfärligt tung, med både jobbpass på monki och skola varje dag. har varit hemma sent på kvällarna och svimmat i sängen och lämnat lägenheten i ett skick som närmast kan liknas landstigningen i normandie när det begav sig. lite mindre blod kanske.

däremot slog det mig nu hur tråkig jag är, om det jag avslutar världens tyngsta vecka men att städa. jag borde ju gå ut och dansa, dricka drinkar eller något dylikt dekadent. tråk-amanda.

//A

Kommentarer
Postat av: Danielle

Du dansade alldeles säkert, men förhoppningsvis drack du inte rengöringsmedel istället för drinkarna :D

2011-04-08 @ 20:09:27
URL: http://danielleschill.wordpress.com
Postat av: amanda

jag dansar alltid <3

2011-04-08 @ 21:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0