idag



lyssar jag på the black keyes, tittar på regnet och inväntar sms från olivia. hon spionerar åt mig från sin lägenhet en halv meter från MIN lägenhet, och rapporterar när hantverkarna kommer för att fixa min hall. so far, INGA hantverkare. vilket ger mig lite lätta obehagskänslor. för det är då ingen nådig lista på saker jag har som ska fixas! och vill att de sätter igång NU! på momangen-nu. helst börja med att skruva fast handfatet, och toan ordentligt. alltså CHOCKEN, när man höll på att trilla av första gången man skulle på toa...och sen så vore det trevligt med en fungerande kran och eluttag som inte blixtrar. en lista som sagt.

annars utgår jag från att det här kommer ordna sig. eller nä, fick världens psykbryt tidigare, vägrade nya lägenheten och åkte hem till pappan, grinade ögonen ur mig, sov och åt choklad. amanda 11 år. hämtat mig lite nu. och efter lite förhandling med mig själv insett att jag inte ska bo där för alltid och att den kommer bli mysig. och skiter sig allt köper jag väl en ny lägenhet istället. realistiskt och underbart. i centrum med trägolv, fungerande kranar, och en halv miljon kr lån på banken.

FINT!

//A

Kommentarer
Postat av: Danielle

Det blir bättre, jag lovar!

2011-08-22 @ 16:00:10
URL: http://danielleschill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0