x 3







idag är det avskavt BLÅTT nagellack. gissar på att mamman skäller på mig från himlen, men jag får lite ludd i örat. det absolut värsta hon visste var avskavt nagellack. och jag hade det konstant. fast rött. nu är det blått och inte lika ofta. tack och lov.

idag spenderade jag min morgon med att springa rätt över knallelandsrondellen med radioutrustning. fanns inga övergånsställen eller trottoarer så jag körde på diagonalen istället. skulle rapportera eventuellt trafikkaos i samband med reparationen av kungsbron, men väl på plats fanns inte något kaos ALLS att beskåda. det blev en anti-rapport. ordnade däremot själv till en hel del kaos när bilarna inte bara tutade när jag stod och sände mitt i rondellen, utan också STANNADe och öppnade dörrarna för att glatt påpeka "jag lyssnar på dig nu, ohh så roligt, och är det så här du ser ut!" då däremot blev trafikkaoset ett faktum.


förutom att med fara för mitt eget liv ränna i rondeller, har jag idag varit ännu mer modig. idag tog jag tag i mitt liv. det har luktat lite underligt i fiaten de senaste dagarna och jag har ignorerat det å det grövsta. idag tog jag som sagt tag i livet, och skulle undersöka vad det var som luktade. och hittade några möjliga orsaker. antingen var det mina adidasskor som legat där sen jag slängde in dem dyblöta i bagaget efter att ha promenerat i spöregn. dom var fortfarade blöta. ELLER så kunde det varit min kaffetermos som legat i handskfacket i sisådär tre-fyra veckor. innehållandes kaffe med mjölk. härlig potentiell mögel-explosion efter att ha legat i varm bil. ELLER så kunde det varit ostbågarna som jag tappade i sätet förra veckan. som sagt. idag var jag modig och åtgärdade allt. äckligt amanda.


//A



Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, det enda rätta när det är nyhetstorka är att skapa kaos. Eller ljug ihop en artikel.

2011-08-09 @ 21:04:48
Postat av: Rebecka'

Fin blogg! :)

2011-08-09 @ 21:21:45
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/
Postat av: j

var gärna med och tävla eller gissa på bloggen :D

2011-08-09 @ 21:28:45
URL: http://karppinen.blogg.se/
Postat av: Danielle

Jag gillar att du åtgärdade problemet med att ställa skorna i hallen och termosen i vasken. Om jag är död imorgon när du kommer hem så är chansen 50/50 att det beror på accelererande mögelinfektion eller tentaångest. :P

2011-08-09 @ 23:01:44
URL: http://danielleschill.wordpress.com
Postat av: amanda

HAHA!!! åh förlåt danielleeeeeeee!!! det glömde jag faktiskt. jag kommer hem och kollar att du lever i eftermiddag :)

2011-08-10 @ 07:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0