regn, ledarsidor, tarantinoskor och möss=måndag


såg tarantinofilmer igår och har idag obeskrivlig lust att ha på mig cowboyboots. låtsas att det är texas ute, och inte alls ett regnigt göteborg.




hej hej undersåtar. lyssna på tjejen i regnjacka. visar ju en sjukt praktisk sida av mig. regnjacka när det regnar. vem kunde anat?


idag ska jag göra två ovanliga saker. det är ju sådär med måndagar. ibland är det bara en vanlig tråkig dag, ibland blir de bara bananas. först ska jag fortsätta bygga min databas i skolan. bara det. inte jättevanligt om man heter amanda. partner in crime-sofie och jag ska undersöka politisk färgning på kvällstidningarnas ledarsidor. hjälp.

och i eftermiddag ska jag skynda mig iväg och göra en intervju med en doktorand som sysslar med reumatismforskning på möss. både djurförsök och medicinframsteg. var tvungen att be marie, min alldeles fantastiska läkarstudentvän, att översätta titeln "Immunoreglering av septisk och aseptisk artrit på möss" för i den meningen förstod jag ordet möss, och sen inte så mycket mer.

om gud är god och jag är mätt och pigg ska jag försöka skriva så mycket som möjligt ikväll när jag kommer hem, så jag slipper sitta kvällen före deadline med ett tomt worddokument. om jag är trött och tom på tankar, går jag på yoga kl 21, och sen somnar jag som en sten. time will tell.

//A






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0