om att renovera en stuga



stugan och dess omnejd är vackert på alla sätt och vis...vilket är mer än vad man kan säga om personerna som bor i stugan. i tre dagar har jag sett ut så här:


1. gräsig. efter att ha använt röjen för att försöka hitta trädgården som gömt sig djupt under djungelväxtligheten. råkade slakta en buske av rena farten och klyva en orm på mitten. förutom det gick det finfint.


2. målarfläckig. jag och matilda målade väggarna i vardagsrummet. först alldels för vitt. sedan alldels för grått. efter tredje förösket tappade vår kära far tålamodet och åkte och köpte färdigblandad färg och vi målade allt i en alldeles perfekt vit-grå nyans.

ska också tilläggas att duschen inte varit i funktion. jag har inte varit så smutsig sedan hultsfredsfestivalen. uppskattar civilisationen mycket mer nu när man är hemma igen. duschat och druckit kaffe. göttigt.

//A

Kommentarer
Postat av: Erika

De ska ju synas när man jobbar;) (MEN ORMEN! - fy faan!, vi körde på en död orm med BILEN igår å jag var ömsom hysterisk och ömsom tyst vettskrämd. Dennis fick flera gånger looova att han såg att den låg kvar på vägen efter också.. USCH!)

2011-06-16 @ 07:44:18
Postat av: manda

haha! åh din ormskräck erika! helt sinnes!

2011-06-18 @ 09:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0