praktikdagar...



...brukar börja med en bussresa. tar exakt 17 minuter att åka till SR-huset på hisingen. brukar lyssna spotify, flumma lite och tänka på allt utom nyheter, eftersom det är det enda jag gör sen i åtta nio timmar. lite som att ladda.



tidigt tidigt på morgonen. ena hörnet av SR &SVT huset som är gigantiskt och byggt i glas.



ganska fin utsikt har man från skrivbordet. hela göteborgshamnen. och här sitter jag och gör research, hittar och ringer intervjupersoner och redigerar ljud i digas. P3 är ganska nice ändå.



och sen är klockan sent och jag sätter mig på bussen hem igen. vet alltid massor av nya konstiga saker efter varje dag. idag till exempel, spenderade jag hela eftermiddagen med att sätta mig in i vad folkrätten är, och hur man bryter mot den. hur i synnerhet vissa elaka diktatorer bryter mot den. alltid bra att veta. har börjat få skriva lite manus och intervjuer vilket både är läskigt och roligt samtidigt. men kul är det!

och så ser mina dagar ut!

//A


Kommentarer
Postat av: Erika

Nice! de va ju där jag bodde innan=) eller? de är väl där typ?

2011-05-17 @ 06:01:38
Postat av: amanda

jaa, åker man några hållplatser till kommer man till lindholmen!

2011-05-17 @ 07:12:14
Postat av: Erika

Ja precis:) å va är den den hållplatsen heter som är innan regnbågsgatan?? (som i sin tur är innan lindholmen) störigt att inte komma på det;)

2011-05-18 @ 11:04:10
Postat av: amanda

men är inte det pumpgatan då? har jag för mig :)

2011-05-22 @ 12:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0