det här med familj

eftersom zacken är sladdisarnas sladdis, blev det lite trångt i huset på kalvängen helt plötsligt. och eftersom både jag och matilda har flyttat hemifrån får återstående familjemedlemmar de rum och sängar som finns. vilket leder till att jag sover på soffan när jag är hemma. vilket oftast går bra för det är helg och då kan man somna om. men INTE idag. herregud. jag sover på soffan mitt bland alla sovrum vilket gör att jag också får alla ljud från ALLA sovrum. zacken var förkyld, hostade hjärtskärande hela natten och vaknade med jämna mellanrum så jag fick studsa upp, plugga i nappen och slänga ner honom i sängen igen. pappa snarkar så man tror att det är lastbilar som åker utanför dörren. casper gör diverse konstiga nattljud i sömnen. och wille. WILLE är värst av alla. han snarkar, vrider sig i sin puff så allt skramlar, puttar på mig i soffan med nosen när han har tråkigt, bryter upp dörrar samt skäller när han inbillar sig ett rådjur i trädgården.

det är bara jennie som är tyst. har således varit vaken med jämna mellanrum ända fram  till 04.00. efter det var jag hur vaken som helst. har legat i dumma soffan och inte kunnat somna om, sedan upp med pappa och zacken tio i sex. zacken ville kolla mumin och pappa skulle ha skjuts till bussen i borås. så nu sitter jag här i borås, ska börja plugga till opponeringen, sedan åka till götet och genomföra exemplarisk opponering i ett alldeles inte alls sömnbristaktigt skick.

klockan är åtta och jag är inne på min tredje kopp kaffe.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0