små men bra saker




ingen plutmun. mer psykmun.

ny randig klänning. VÄLDIGT randig. och väldigt skön trots att den är i sånt där silkigt fint tyg. fortfarande onsdag. fast nu har det hänt två extremt vardagliga men väldigt goa grejer.

1. rörmokare har anlänt. när jag ligger under täcket, täckt i chokladsmulor och tittar på serier, då dånar hyresvärd hasse in med rörmokare i släptåg. jag blir alldels för exalterad för vad situationen egentligen kräver. men fy faaaan vad glad jag blev. min toa står och spolar vatten dygnet runt, kökskranen exploderar lite då och då när jag diskar och blöter ner hela mig, och kranarna vid handfatet på toaletten går knappt att stänga. jag och vattnet i lägenheten har inte varit så bundis hittills. så i skrivande stund briljerar rörmokaren med kranarna och jag tittar på. två meter bort. ibland är det lite socialt awkward att bo i en etta. jag kan liksom inte försvinna nånstans så nu sitter vi här. han pep ner för att stänga av vattnet i hela huset och jag myser. för nu är toan tyst och spolar inte längre. väldigt trevligt.

2. jag ringde lönekontoret för sr, och fick reda på att jag får semesterersättning för sommaren på fredag.vilket betyder att jag inte behöver gå svältfödd den här månaden. svältfödd på skor och öl då vill säga. så efter fredag ser jag fram emot sushibuffé på eest, nya skor och en eller annan utekväll.



//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0