teater!



höst höst höst i göteborg.



och ingestans i hela världen blåser det som det gör i götet. oh lord, promenaden till folkteatern..



snygga brudar.



har inte varit på teater på minst två år. tycker det är både trevligt och lite jobbigt på samma gång. har kommit underfund med att jag är en stel jävel som tycker det är lite obekvämt med teater. blir lite stel av så mycket på en och samma gång. och alla glada dramatiska människor på scen. men det är mitt problem, och gillar teater ändå på något sätt. jag får vänja mig. iaf, det handlade om en repetition för pjäsen "de apatiska". pjäsen utgår från gellert tamas bok om apatiska flyktingbarn. tungt ämne. men blev ändå lättsamt på något sätt, vilket gjorde att det kraschade lite i min hjärna. hade sjukt svårt när folk skrattade på vissa ställen. den var förresten precis lagom lång. en och en halv timma utan paus. ungefär så länge man klarar av att sitta still.

idag ska jag ner och researcha inför mitt reportage. ska till statsarkivet och gräva i gamla böcker och fastighetsbeteckningar. . allt för att få reda på hur österlånggatan såg ut för hundra år sedan. tycker allt de borde haft internet på den tiden. det hade underlättat för mig.

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0