jobbdag

jag skickades ut till gränslandet horred på morgonen. verkligen lääääängt bort på vårt upptagningsområde, så tar ju en bit att åka. 50 minuter närmare bestämt. men det var skönt. när man inte är stressad är det kul att åka på såna långturer! hela 41:an ner. solen lyste, p3 försedde mig med bra musik och man kunde nästan låtsas att man var på väg på sommarvarm asfalt ner till stugan. men det tog stopp i horred alltså, för där skulle det ju bli radioinslag.



sommarkänsla med åkrar och fiskmåsar.



intervjun som inte alls handlade om lamm utan om barnomsorg. men jag passade på att gosa lite när man ändå befann sig på en gård med djur. såklart.



bästa sättet att bli på bra humör är att hänga lite med antingen bäbisar eller djur. fint.


sedan hem till redaktionen igen för att klippa ihop allt. efter lunch blev det dramatik när brandlarmet gick! här finns en film där kan man se vad som händer när det blir krissituation på en nyhetsredaktion. inte så mycket dramatik egentligen- var ju bara en övning. fick efteråt öva på att släcka bränder med brandslang. givetvis var den jättetrög och jag kunde inte vrida av så sprutade ner hela mig med vatten i desperata försök att stänga av. och det var den jobbdagen! lite lamm, lite brandövning och dyngblöta skor.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0