leeedig

nu är det jag och alfonskatten kvar i trandaredspalatset! livan åkte precis iväg till kusinträff i götet, och andreas har åkt iväg på fotbollstjosanhejsan tills imorgon. så då är det jag och katten kvar! trevlig kväll hade vi här igår i kollektivet, fixade till lite sallad och revben medan olivia gick och köpte en veggopizza. sedan dracks det vin och pratades om allt i timmar vid matbordet. så himla lyxigt att ha både pojkvän och bästis på samma ställe vid samma matbord. inte helt fy skam att bo i samma hus.  sedan kollade vi på inspelade new girl avsnittet tills alla blev sömniga. alldels lagom fredagkväll!

idag har jag utnyttjat lediga förmiddagen på bästa sätt, en sväng till gymmet för att svettas lite, sedan hem och slänga i tre miljoner tvättar. orkar aldrig tvätta på vardagar vilket gör att minst fem timmar av helgerna går till att fixa till tvättbergen. skönt med dagar då man faktiskt är helt ensam och kan lulla runt i sina egna tankar och bara inte göra nåt.  brukar inte vara ensam särskilt ofta och är väl medveten om att jag behöver öva på det där lite. att man inte alltid måste hitta på nåt, hänga med någon eller ha nåt planerat. idag är en sån dag- som sagt- bara jag och alfons hela långa dagen! fast om man ska kunna njuta av såna här dagar gäller det för mig att ha nåt inbokat till kvällen. vilket jag såklart har. för ikväll blir det en kväll på stan med finaste brudarna för att efterfira födelsedag! vi börjar på babbel, sedan vidare.



enda beviset på att det är en katt som bor här ibland, är svansen som sticker ut från olika ställen. från fönstret, under sängen, bakom fåtöljen, lite överallt.




friskis. var där superdupertidigt, ganska skönt med lite folk och massa lediga maskiner!



typisk lunch som jag äter när jag är själv. man tager vad man haver-lunch bestående av andreas gamla lunchraviloi, lite påläggsskinka och salladen som blev över från igår. behöver ju inte vara så fancypancy jämt. särskilt inte när man ska till babbel ikväll och äta supergoda tapas!




god lördag på er! nu kurar jag ihop mig en stund i sängen under en filt och läser lite innan det är dags att hämta tvätt nummer tre.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0