hösttisdag

 
ja det är ju inte så att man blir ganska så opepp på att få en höst i augusti innan det ens varit augusti. freakking KALLT ute idag! kallt, regnigt och blä! har dessutom i nåt virrigt tillfälle tappat bort mina hörlurar så har surt promenerat fram och tillbaka hela dagen och bara lyssnat på regn och trafik. och precis nu när jag ligger här i soffan och vräker ur mig bitterhet ser jag att de ligger på soffbordet. så klart.
 
 
 
lunchade med livan på viskan i vanlig ordning. hon har det stressigt på jobbet- jag har det stressigt på jobbet; då är faktiskt enda lösningen att ta en hel timmas lunch, äta gottig quinoasallad och bara prata om allt som händer.
 
 
 
och det här är vad jag nu botar en väldigt intensiv jobbdag med. favorit i repris med te och downton abbey. har idag intervjuat en regionchef för trafikverket, en riksdagsledamot samt en väldigt trevlig busschafför som lät mig åka med en sväng i stan för att spela in ett radioinslag. svårt var det! föröskte hålla bandaren i bra läge, inte stå ivägen för tanterna samt hålla i mig när det svängde över kullerstenarna. summan av kardemumman- tre nyhetsinslag på en dag. då får man vara lite trött.
 
tack och lov piggnade jag till av världens bästa sofie som ringde! ååh vad man kan sakna henne ibland, nu när hon lever loppan och jobbar på p3 i stockholm.
 
nä, nu ska jag försöka masa mig upp ur soffan och testa att laga indiskt för första gången i hela mitt liv. kommer nog inte bli lika gott som masalas mat, meeeen man måste ju testa!
 
//A
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Såg du att det var mej du vinkade till på väg till jobbet?:)

2012-08-29 @ 06:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0