Tranemo in My heart

Idag åkte jag en racersväng till Tranemo för att hjälpa la famiglia lite med zackepacke så han inte får en alldeles för tuff återgång till dagis efter långa sommarlovet, nu när pappan och Jennie har börjat jobba igen. Så då styrde jag kosan hemåt, plockade upp lillebror som satt och tuggade väldigt intensivt på en fiskpinne när jag kom och störde mitt i lunchen på dagis. Sedan skulle han äta upp broccolin och presentera både plastdinosaurier och andra dagisbarn för mig, men efter det så var vi på väg hem! Blev förfärligt väder med monsunregn och hiskeligt mycket åska så vi spenderade dagen med filmer, lek och bokläsning. Mys mys mys. Nu har skrutten gått och lagt sig, och jag har ägnat kvällen åt att äta jennies supergoda mat, fixat egen müsli och somnat i soffan framför morden i midsomer. Det låter ju äckligt pretto att ha gjort egen müsli men det är snarare en nötblandning av sånt jag hittade i skafferiet här hemma, kokkos, hasselnötter, linfrö och lite bär. Tycker köpemüsli är tråkigt och torrt så det här blir smarrigt att ha på yoguthen! Nu ska jag snart krypa ner i sängen. Om bruscha nummer två låter mig sno hans säng i natt vill säga när det är platsbrist här hemma. Han har slagit läger därinne (vårt gemensamma asstora rum) med gitarrer, tvspel, chips och datorer. Får se om jag vågar mig in. Natti!

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0