regn



halv tio var jag ute och gjorde ett väldigt BLÖTT inslag om att skidspåren regnar bort lagom till junior -SM. regn regn och lite mer regn.




ägnade resten av förmiddagen och hela min lunch åt att klippa ihop allt i tid.



ägnade sedan resten av dagen åt att utbildas i nya datasystem. och som belöning fick redaktionen tårta. det är inte lätt att få journalister att sitta stilla i tre timmar och lyssna på en powerpoint så grattis till it-pedagogen. inte för att det var stilla. folk sprang, mobiler ringde, deadlines skulle hållas och mitt i allt ploppade det upp på twitter att victoria skulle föda nya kungabarnet. falskt såklart, men tillräckligt för att man skulle hinna bli lite stirrig.


efter all tårta traskade jag iväg till gymmet och träffade fina fiffi på crosstrainern. alltid trevligt att svettas ihop med andra. regnpromenad hem och lagade, inte för att skryta, världens godaste laxpasta. längtar nästan till lunchen imorgon. goematlåda! och det var min dag det!

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0