soffpotatis

gudars. idag känns det som att allt jag gjort är att under extrem frustration och plågad av superhunger vänta på att min mat ska koka upp. innan på jobbet - pastaskruvar, och nu - potatis. varför kokar allt så fruktansvärt långsamt idag? är det bara för att det är måndag? eller så är det för att jag alltid väntar tills jag är nära-döden-hungrig, och glömmer bort att det tar lite tid att fixa mat. uuuuuuuh. dumma potatis. idag har jag en väldigt måndagsaktig måndag. jobbat till fem, gick och tränade och nu lagar jag fiskgratäng. very måndag indeed. very not so exciting. men det måste väl var lite gråa måndagar och onsdagar så att fredag och lördag kan få spraka desto mer. på gråa dagar brukar jag ägna mig åt att tänkeri och lite livsplanering. just nu tänker jag på den här soffan från mio;


eller den här:



visst är det mer pragmatiskt att tänka på nåt annat, men i mitt sofflösa tillstånd och i en mycket påtagligt trång enrumslägenhet så är soffor typ som en våt dröm. det, och att min potatis ska bli klar.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0