söndag

och andreas tvingar mig till konstiga saker. idag frostar vi av frysen till exempel. jag försökte förklara att enda gången jag vanligtvis frostar av frysen är i samband med flytt. men se det gick inte för sig. så nu frostar vi alltså av frysen. extremt spännande syssla. särskilt när man vill leka rambo med hammaren och tröttnar på att isen inte smälter tillräckligt snabbt utan bestämmer sig för att slå bort all is. istapp stor som ett spjut sköts in i ögat på mig. ont ont ont. kanske inte stor som ett spjut men nån liten isbit hursomhaver som SMÄRTAR! sitter nu vid köksbordet och ticsblinkar var femte sekund. har också hunnit med att plantera om blommorna. inklusive min döende pelargon som stått inne i badrummet i vintervila och helt plötsligt börjat leva igen. så då får den väl stå i fönstret och se helt malplacerad ut i all vinterfrost. nu; svampsoppa och vitlöksbröd. söndagsmat.



//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0