Wisers

Igår hängde vi på kära gamla wisers. Bäst i borås. Den puben kan inte ha det lätt med att försöka axla trägårns ansvar och gamla klientel. Trägårn in my heart alltså. Jag blir fortfarande lite ledsen i hjärtat när jag tänker på att det är nedlagdt. Men sen kommer jag ihåg att det höll på att implodera i ett stort självdestruktivt svart hål den dagen när swing stängde och alla brudar som preciiiiis fyllt lagom för att lagligt få beställa en cosmo högljutt kom dansandes och punkterade mina fötter med deras fula vita pumps på dansgolvet. Urk. Gud vad jag låter bitter. Jag var ju för böveln också en sån där högljudd brud när jag var 18. Fast utan pumps. Hursomhaver; när man är äldre har man förtjänat att vara lite cynisk och snål med favvoställen. idealet hade ju varit ett trägårn med 23-års gräns.

Nu ligger den gamla cyniska damen fortfarande i sängen och är ganska nöjd med att inte behöva gå upp. DAMN vad man uppskattar helger när man jobbar heltid! Nåt annat som är fint är att vara ute på fredagen för då har man hela helgen kvar sen. Känns det som iaf. Idag blir det superledig lördag. Ska lulla runt i mysbyxor och bara vara ledig. Äta massa godis och kolla på the office. Kanske tvätta lite. Fick låna strumpor igår av Olivia när alla mins var slut. Så det kanske är dags för en svarttvätt...

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0