workie workie

idag var första jobbdagen. är härmed helt officiellt nyhetsreporter på P4. känns väldigt bra. fick alldels egen skrivbordsplats och ny sverigesradiokalender. första jag gjorde var att på väldigt tjejigt sätt plocka åt mig överstrykningspennor och satte igång med att klistra in ett friskisschema i insidan av kalendern, samt skriva in alla närmsta planer. dammade även väldigt fort av datorn och skrivbordet, kan ju inte sitta där och bli dammallergiker. nu är jag hemma och alldels trött i huvudet av all info. gjorde ett självmordsuppdrag och gick förbi ica på hemvägen. precis som ALLA andra som slutat jobbet. fick lust att slänga min grillade kyckling i golvet och springa därifrån när jag såg den långsamt fortskridandes folkmassan. som en zombieattack fast i slowmotion. huvva!

nu; pastasallad och sedan stupa i säng. gissar att jag lyckas vara vaken i alla fall till halv tio. like a true worker.

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0