"ja hej, jag heter amanda och ringer från sveriges radio i borås, väckte jag dig?"

alltså detta jobb! idag har jag pratat med en föredetta statsminister på knackig telefonlinje som inte hörde ett dugg av vad jag sa eftersom han satt på bussen, (ska få ringa imorgon igen- snällt va!), en kvinna från borås som är expert på kattbeteende, en konstnär och lite annat folk. helt sjukt vad man håller på och ringer till olika sorters människor. den där ångesten över att slå jobbiga samtal hemma är bortblåst sen länge. och kommer den tillbaka kan man ju alltid tänka tillbaka på den gången man ringde till en pensionerad statsminister tjugo över åtta på morgonen med råångest över att kanske väcka honom.
 
snart ska jag till friskis och träffa erika för en vända på gymmet. nu jäklar ska vi bli biff! eller nåt. kan vara bra med lite förebyggande arbete ikväll med tanke på vad större delen av morgondagen ska handla om. först ska vi ha planeringsdag med morgonprogrammet uppe på ellagården och dyka ner i deras lunchbuffé- GÖTTIGT! sedan afterwork, gissningsvis en drink eller två på vinci, och för att avrunda det hela- babbel med hela familjen på kvällen. längtar!
 
//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0