på västfronten intet nytt

förlååååååååååååååt. jag vet jag skaaaaaaa. tar härmed åt mig av alla påhopp och konstruktiv kritik; slutar vara en tråkig segis och ska ägna närmsta kvarten åt ihärdigt hamrande på tangentbordet.
 
1. spederat helgerna med drinkar, och kanske en och annan vardag- har verkligen hamnat i någon slags yes we can anda när jag spenderar dagarna med att hålla koll på obama och usa-valet och det genomsyrar numera hela min vardag. spinning när man egentligen är för trött, gå upp klockan fem på morgonen varje dag, blanda helt egna drinkar med socker, mynta och hela alltet- yes we can!
 
2. även intagit en hel del bär det senaste. dvs, dagligen, här ska vi inte ljuga. men det är ju så gooott! hallon på morgonen, och lite allt möjligt senare under dagen. igår var det galiamelon och lite vinbär. dreglar bara jag tänker på det igen.
 
3. shoppelishoppat. ny fin väska, tisha och två par svarta jeans. och det var väl på tiden. är en sån där töntig periodare. först går jag i klänning några månader, sedan är det kjol och nu är jag inne på byxor igen. precis som med frukosten. ibland månader då jag nästan får näringsbrist eftersom jag inte äter nåt annat än rostat bröd och marmelad på mornarna, ibland veckovis med grekisk yoghurt och sedan blir det flingor eller polarkaka. ordet lagom och omväxling, det har man inte hört.
 
4. har take-out-tuesday. det här är ifrån förra veckan då det var susi och the office kväll tillsammans med min andra hälft. fint är det att dega ihop med sushi och dwight schrute när man kommer hem helt slut en tisdag. får se vad det blir ikväll, hörde nån mumla om sverigematch och spice and rice.
 
5. åkt några svängar till tranemo, ibland söndagsmiddag med hela familjen och senast var det amanda-zack-helg, myspys!
 
6. även indoktrinerat vegetarisk måndag. fick en släng av dåligt miljösamvete häromveckan och tänkte att nu faaaan är det dags att ta dag i det här. till andreas stora fasa. fast det blev bättre när jag bevisade att jag faktiskt gjorde god veggomat, dvs canellonis fyllda med spenat, oliver och ricottaost. med massa färsk parmesan på det så spelar det ingen som helst roll att det inte är nåt kött.
 
7. hängt med min andra lillebror. fast inte är han så liten längre. tog en fika på viskan, bulle och latte är vad man köper om man är 18 årig kille minsann. fint att hänga med casper! helt sjukt att han fyller 18 snart. jag minns fortfarande när jag och matilda var små och vi klädde ut honom till tjej med klänning, fejktuttar av toapapper, kladdade ner honom med läppstift och sedan hette han isabella petersson och tvingades vara huvudstjärnan i våra teateruppsättningar i vardagsrummet. hehe. det var tider det!
 
8. mer bär. fick en burk björnbärsmarmelad av jennie som var så god att man vill smälla av! hon och zack hade plockat björnbär i stugan, och det smakar verkligen sommar. gott att ha på mackan nu när det helt uppenbarligen är höst. varje morgon när jag traskar iväg till jobbet hänger regnet i luften och det bara yr löv på gatorna.
 
9. tagit några vändor på kransmossen. andreas har en sträckning i låret som gör att han inte kan spela fotboll eller träna som vanligt, vilket gör att han är hemma med massa energi i kroppen som han tar ut på mig till min stora glädje. här kastar han kottar på mig när jag är för långsam i söndags uppe på kransmossen. vem behöver en personlig tränare när man har en pojkvän med högst egna pedagogiska lösningar?
 
10. det var allt för mig idag. jag lovar att det inte ska gå så långt till nästa inlägg. men ibland faller man ur det där med skrivandet. lovar och svär att skärpa mig. lite i alla fall.
 
//A
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0